dijous, 8 de gener del 2015

Hi ha gent que menja flors


Passegem pel camp primaveral una tarda molt assoleiada, a la recerca d’una  localització per a un encàrrec fotogràfic. Floretes de tots els colors pessigollegen la mirada. Entre flor i flor, l’amo de la vella casa cull unes fulles petites i se les posa a la boca. 

–En vols? Són molt bones! es mengen en amanides –diu.

-No gràcies- dic jo una mica escèptica.

-Eren calèndules oi? el que ens va posar la teva sòcia l’altre dia al pastís, vull dir. Eren molt bones i dolces, jo mai havia menjat flors –aclareixo.


-Jo sí! Sento cridar de lluny el fotògraf- de petit, el meu avi menjava unes flors blaves que collia dels marges, sempre me’n donava –i torna a desaparèixer absorbit pel poder invisible de la seva càmera.

Sospiro mentre enfilem un corriol, a la recerca del lloc ideal per fer més fotos. Les branques dels arbres tanquen el camí cada cop més fins que esdevé un túnel per on s’escola una llum tènue. És un lloc bonic i fàcil, tot està ben definit, no hi ha lloc a dubtes, només es pot seguir o tornar.

-I fa molt que el teu company es dedica a això de la fotografia? - Em pregunta el jove amfitrió, encara mastegant fulles.

Jo no li contesto desseguida, s’hi està tant bé aquí...

-Ahhh... doncs si -reacciono lentament.

-tota una vida de passió i treball. Només que abans tenia una empresa amb un soci, i ara va sol...  

Dubto un moment si continuar. Hem arribat al final del túnel, i al davant apareix el plató natural que ens han promès. És un gorg petit i recollit, i l’únic soroll que se sent és l’aigua que cau del petit salt. Gaudim una mica del silenci mentre arriba el meu company, que passa de llarg, saltant entusiasmat cap a l’altra banda de l’aigua.

-és que... hi ha socis i socis, saps? –afegeixo per fi.

-Si,  ja t’entenc- respon.

Veig que els ulls li somriuen un puntet més.

-doncs jo he tingut molta sort amb la meva sòcia! –afegeix alegrement.


Me’l miro un moment desconcertada, i noto que als seus ulls hi llueixen unes calèndules dolces.