divendres, 11 de setembre del 2015

Planeta de boletes

Ostres! Quin fred fa de sobte, tant bé que estava fa un moment, em sembla que m'ha despertat aquesta fredor que m'empeny a obrir els ulls sense tenir-ne ganes, tant a gust que he passat tot aquest temps, no sé què deu venir ara. Que em deixin tranquil·la, no tinc ganes d'obrir els ulls. I tot i que em resisteixo no puc evitar-ho. Apa, ja està, una escletxa de llum entra per les parpelles obertes, però m'encega i no veig on sóc. Hi ha soroll, una mica de soroll que no sé identificar, abans era un silenci plaent, ple d'ones sonores que em gronxaven, i ara cada segon que passa augmenta aquest brogit de fons, tant molest. Ara ja ho veig, són boletes! Boletes rodones que obren els ulls poc a poc, és un mar gegant de boletes fins ara silencioses. Dec ser una boleta jo!
Ara les boletes es miren les unes a les altres i somriuen, i comencen a relacionar-se les unes amb les altres. Rodolen cap aquí i cap allà, s'empenyen entre elles, reboten i es pixen de riure, això deu ser un joc. Jo rodolo i rodolo i ja porto una estona rodolant, i ningú m'empeny, les boletes s'aparten quan m'acosto i no puc rebotar, i no riuen amb mi, no sé que faig malament, sembla tant divertit! No entenc per què no volen rodolar amb mi, mira que jo ho faig tant bé com puc, i somric tant bé com sé, i els dic hola. És que no sóc una boleta simpàtica, potser? I què ho fa, que una boleta sigui simpàtica i una altra no? No he fet res per merèixer ser antipàtica, em sembla, tot plegat acabo d'obrir els ulls, com les altres. És igual, estic cansada de rodolar, em quedaré quieta aquí, i miraré com rodolen elles, i així n'aprendré, potser en un altre moment tindré més sort. No vull estar trista, ara, vull gaudir d'aquest mar de boletes que és tant bonic, boletes blanques i netes, els ulls tant rodons i alegres. Ara comencen a parlar, quin xivarri que fan! Jo també sé parlar, ho he provat mentre rodolava, però ni així han volgut rebotar amb mi, i això que he estat la primera boleta a parlar, hauria de ser font d'admiració i no tot el contrari, però s'aturen i em miren amb cara seriosa, els ulls fixes i la boca oberta. I després giren cua i rodolen lluny. Tinc ganes de plorar, no vull ser una boleta sola...
Em miren una mica com aquesta boleta que tinc al davant, però aquesta em mira fixament i no marxa. Tinc una mica de por, és una boleta una mica bruta, i somriu tota l'estona, és una mica estranya, com a boleta, vull dir.

-Hola -diu ella.
Jo no dic res.
-Què t'ha passat?-insisteix la boleta bruta.
Jo no dic res, tinc por.
-Per què ets així?

Així com? Ara si que tinc por, sóc una mena de boleta estranya i cap altra boleta no vol rodolar amb mi, quina mala sort, potser vaig encara més bruta que la boleta bruta!

-Ets bonica -diu ella somrient, -vols que rodolem juntes? A mi m'agrada el color blau. Va, anem, allà hi ha un pendent genial per rodolar. Vols ser la meva boleta amiga? A mi tampoc em volen, diuen que sóc una boleta bruta. Són tant refinades, elles, totes blanques i polides! Però jo et prefereixo a tu, ets més divertida, tens un blau preciós.


No dic res, però segueixo la boleta bruta rodolant cap al pendent, em sembla que he fet la primera boleta amiga, estic contenta, què és blau? No he vist mai res blau, jo. Elles són tant blanques i polides...